Valljuk be őszintén, senki nem számított arra, hogy borzasztóan nagy formai meglepetéssel szolgál majd az Audi TT Roadster harmadik generációja. Ahogy az eddig is volt, szükség esetén egyszerű vászontető óvja az utasokat az időjárás viszontagságaitól, egyébként minden ugyanolyan, mint a kupénál.

Már-már azt hihettük, hogy teljesen megfeledkeztek erről a karosszériaváltozatról, hiszen az első tanulmány kombikupé volt, aztán bemutatták a kupét, aztán egy ötajtós szabadidő-autóval hergelték tovább a TT-rajongókat, de kísérletezés helyett – azzal még várnak egy évet – inkább biztosra mennek, és a nyitott változatot kezdik el hamarosan Győrben gyártani második modellként.

A karosszéria 3 mm-rel lett alacsonyabb az elődnél, az új fejlesztésű, Z alakban csukódó tetőnél magnéziumot is használnak a keretben, így 3 kg-mal sikerült csökkenteni a tömegét. Nyitáskor egy alumínium-fiókba gyűri be magát, így a csomagtér mérete állandó 280 liter. Alapfelszerelés az elektromotoros mozgatás, a két hajtómotor 10 másodperc alatt csomagolja el vagy nyitja fel a vásznat – akár menet közben, 50 km/órás tempóig. Az új szigetelésnek köszönhetően 6 dB-lel csökken a zajszint, felár ellenében szélfogó háló és fejfűtéssel rendelkező S-sportülés is elérhető lesz.

A kupéhoz képest alaposan megerősítették a karosszériát – van egy második A oszlop, több keresztmerevítő -, a saját tömeg ennek ellenére alacsony, a kézi váltós, 2.0 TFSI mindössze 1320 kg-ot nyom a mérlegen. A kupéhoz elérhető mindhárom erőforrással és hajtáskombinációval elérhető lesz a roadster, azaz a 2.0 TDI (184 LE), a 2.0 TFSI (230 LE vagy 310 LE), hatfokozatú, kézi kapcsolású vagy DSG váltó, első- vagy összkerékhajtás kombinációjából válogathatja össze az ügyfél a neki legjobban tetsző kombinációt. A kézi váltós dízel például mindössze 4,3 l/100 km-es szabványos átlaggal büszkélkedhet, a TTS meg 4,9 másodperc alatt sprintel 100 km/órás tempóra és 250 km/h a végsebessége – a többi menetteljesítmény-adattal még adós maradt az Audi.

Németországban a Párizsi Autószalonon esedékes bemutatóval egy időben indul a TT Roadster forgalmazása, az alapár 37 900 euró (ez 2900 euróval több a legolcsóbb kupénál), a TTS Roadster 2015 elejétől lesz rendelhető.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!