Nem sokkal azt követően, hogy a Hyundai bemutatta a megújult Sonata Hybridet, a műszakilag azonos testvérmodell, a Kia Optima Hybrid is megújult – és itt is csak a technikát értinik a változások.

A 2,4 literes benzinmotorhoz nem nyúltak, de kapott egy teljesen új elektromotort a hibrid hajtás. Utóbbinak alacsonyabb a csúcsteljesítménye, de nagyobb a nyomatéka, így a rendszerteljesítmény 206-ról 199 lóerőre csökkent, de a 47 lóerős kisegítő elektromotor nyomatéka 264 helyet 318 Nm – azt ígérik, a hétköznapi forgalmi helyzetekben jobban megy majd az autó.

Az is nagy javulás a használhatóság szempontjából, hogy az új akkumulátor miatt nagyobb lett a csomagtartó befogadóképessége. Csökkent a szabványos átlagfogyasztás is (város 6,5 l/100 km, országút 5,9 l/100 km, vegyes 6,2 l/100 km). Kívülről az új felnikről ismerhető fel a 2013-as Kia Optima Hybrid, arról, hogy az európai modell (2,0 literes benzinmotort használ 40 LE/205 Nm teljesítményű elektromotorral) mikor újul meg, még nincs hír.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!