Gondban a japán autógyárak Kínában

2012. szeptember 18. (kedd)

Az elmérgesedett határvita miatt problémákkal számolhatnak japán tulajdonban lévő kínai autógyárak.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Arra kérték meg a japán autógyártók a Kínában tartózkodó japán munkatársaikat, hogy lehetőség szerint maradjanak otthon, nehogy jelenlétükkel esetlegesen további erőszakot produkáljanak. Ezen felül a Honda két napra leállítja a termelést keddtől számíva, a Mazdánál négy napos a leállás, a Nissan hétfőn állt le két napra. A Toyota zavartalanul termel.


Az ok az Ázsia két legnagyobb gazdasági erővel bíró országa közötti területi vita (kínai részről Diaoyu, japán oldalról Senkaku nevű lakatlan szigetek miatt), amely a hétvégén fellángolt, amikor a japán állam néhány szigetet megvásárolt korábbi (magán)tulajdonosától. Autókereskedéseket rongáltak meg a feldühödött kínaiak, az autókon japán (emblémával ellátott, de javarészt helyben gyártott) autókat borogattak. A helyzet csak fokozódik, mert kedden lesz Kína 1931-es Japán általi megszállásának évfordulója.

A Kínai Külügyminisztérium szerint a rendfenntartó erők mindent megtesznek a japán gazdasági érdekeltségek és állampolgárok védelme érdekében, a tüntetőket a törvények betartására szólítják fel. A képek és videók szerint ez nem mindig sikeres. Mivel Kína Japán legnagyobb külkereskedelmi partnere, az elhúzódó zavargások miatt még a szökőárnál is nagyobb mértékű gazdasági visszaesés lehet a vége a mostani erőszakhullámnak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Gondban a japán autógyárak Kínában

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2015/17-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: Formula–1-es autó házilag
  • Teszt: Mazda CX-3 2.0 G150 aut. 4WD, Mini John Cooper Works aut., Hyundai i30 1.6 CRDi HP DCT, Toyota Auris 1.2 D-4T, Opel Mokka 1.6 CDTI AWD, KTM 1190 Adventure
  • Menetpróba: BMW 3-as sorozat, Peugeot Partner, Volkswagen Touran
  • Időszerű: Új személygépkocsik értékesítése
  • Használt autó: Opel Omega Caravan 2.2 aut.

Időjárás

Budapest

gyengén felhős
29 °C
16 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?

Autómotor Piactér