Gondban a japán autógyárak Kínában

2012. szeptember 18. (kedd)

Az elmérgesedett határvita miatt problémákkal számolhatnak japán tulajdonban lévő kínai autógyárak.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Arra kérték meg a japán autógyártók a Kínában tartózkodó japán munkatársaikat, hogy lehetőség szerint maradjanak otthon, nehogy jelenlétükkel esetlegesen további erőszakot produkáljanak. Ezen felül a Honda két napra leállítja a termelést keddtől számíva, a Mazdánál négy napos a leállás, a Nissan hétfőn állt le két napra. A Toyota zavartalanul termel.


Az ok az Ázsia két legnagyobb gazdasági erővel bíró országa közötti területi vita (kínai részről Diaoyu, japán oldalról Senkaku nevű lakatlan szigetek miatt), amely a hétvégén fellángolt, amikor a japán állam néhány szigetet megvásárolt korábbi (magán)tulajdonosától. Autókereskedéseket rongáltak meg a feldühödött kínaiak, az autókon japán (emblémával ellátott, de javarészt helyben gyártott) autókat borogattak. A helyzet csak fokozódik, mert kedden lesz Kína 1931-es Japán általi megszállásának évfordulója.

A Kínai Külügyminisztérium szerint a rendfenntartó erők mindent megtesznek a japán gazdasági érdekeltségek és állampolgárok védelme érdekében, a tüntetőket a törvények betartására szólítják fel. A képek és videók szerint ez nem mindig sikeres. Mivel Kína Japán legnagyobb külkereskedelmi partnere, az elhúzódó zavargások miatt még a szökőárnál is nagyobb mértékű gazdasági visszaesés lehet a vége a mostani erőszakhullámnak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Gondban a japán autógyárak Kínában

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér