Pár nappal ezelőtt az Opel jelentette be, hogy gondok lehetnek idei Corsák és Adamok kormányzásával, amely miatt az érintett autók tulajdonosai ne használják azokat, amíg ki nem derül, a hibás kormányoszlopot építették-e a kocsiba. A Mercedes szerelési hibát említ a C-osztállyal kapcsolatban, amely a kormányzás teljes megszűnéséhez vezethet – ennek ellenére a stuttgarti gyártó nem tiltja meg az autók használatát.

Először jobbkormányos autóknál merült fel a probléma, amelyeket Németországban és Dél-Afrikában gyártanak, a vizsgálat során kiderült, hogy az Európában gyártott autók összeszerelése során vétettek a kormányoszlopba épített kuplungnál. Ha hibás az autó, akkor először a kormány tekerése közben zajok jelentkezhetnek, majd megnő a holtjáték, végül megszűnhet a kapcsolat a volán és az első kerekek között. Ilyen eset még nem következett be, ahogy baleset se történt a hiba miatt a Mercedes állítása szerint. Furcsa, hogy nem számszerűsítik, világszerte hány autó lehet érintett, Németországban közel 30 ezer C-osztályt kell visszavinni a márkaszervizekbe egy nagyjából 30 perces ellenőrzésre, az Egyesült Államokban 10 500 autót kell ellenőrizni, a többi piacról még nincsenek számadatok.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!