Golyót képzel a kerék helyére a Goodyear

2016. március 8. (kedd)

Gumírozott felületű acélgolyóval nem csak a kereket, de rögtön a felfüggesztést is lecserélné a Goodyear. Az Eagle-360 megvalósítása technikai akadályokba ütközik.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Nem a kereket, hanem a gömböt találta most fel a Goodyear, az Eagle-360 egy, 3D-nyomtatással készült gumírozott felülettel bevont acélgolyó, amely a mai értelemben vett kereket és a felfüggesztést is képes kiváltani. Mindezt úgy, hogy a golyó elektromágnesek segítségével marad a kerékjáratban, és így rögtön megszűnik a fizikai kapcsolat az út és a karosszéria között, tehát fölösleges felfüggesztéssel vesződni.


Azáltal, hogy nem deformálódik a kerék, minimálisak a gördülési veszteségek, a futófelület mintázatát és keverékét egyszerűen lehet az évszakhoz igazítani, hiszen csak újat kell nyomtatni az acélgolyóra. Az ötlet remek, a gyakorlati megvalósítás azon akad meg, hogy igazából egyszerre kétféle dolgot kellene megvalósítani az elektromágnesek segítségével, a kerék helyben tartását és annak forgatását is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Golyót képzel a kerék helyére a Goodyear

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Renault Megane GT, Peugeot 308 GT SW, Mercedes-Benz C 250 Coupé, Ford Mustang Convertible 2.3 EcoBoost aut., Suzuki GSX-S1000
  • Extra: Can-Am Spyder világtalálkozó, Űrbázis a BMW tiszteletére
  • Vezettük: BMW M2, Seat Ateca, Volkswagen Amarok V6 TDI
  • Tanácsadó: Fényezés javítása, festékvastagság mérése
  • Használt: BMW C1 (2000-2002)
Autómotor Piactér