Szinte természetes, hogy a Volkswagen Golf is megkapja az MQB technikára kifejlesztett benzin-elektromos hibrid hajtást, épp csak udvariasságból engedik át a bemutatás elsőségét az Audinak, a piacon már a VW Golf Hybrid lesz az első.

Még a jövő év első felében kapható lesz az autó, amely egy 150 lóerő teljesítményű benzinmotort és egy 54 lóerős elektormotort használ, amelyek külön-külön vagy akár együtt is képesek behajtani a 7 fokozatú, dupla kuplungos váltóba. Akkumulátorról nagyjából 50 km-t tud megtenni a konnektorról tölthető hibrid, ilyenkor 130 km/óra a csúcssebesség, normál üzemmódban már 210-es megy az autó, és 7,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra.

Noha a rendszerteljesítmény megközelíti a GTI-t, annál (0-100 km/h 6,5 s) érezhetően lassabb és drágább (29 000 euró helyett 36 000 euró) a Golf Hybrid. Ami miatt mégis sikeres lehet a típus, az a szabványos átlagfogyasztás, amely alapján egyes nyugat-európai piacokon adózni kell – egyértelmű, hogy a 1,5 l/100 km-es átlag a valóságban csak akkor reprodukálható, ha állandóan konnektort vadász a sofőr.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!