Az igazán gengszter rapperek előszeretettel vásárolnak olyan drága tárgyakat, amelyeknél a csillogás, vagyis ahogy az ő miliőjükben mondják, a Bling számít egyedül. Nem biztos, hogy a Mercedes mérnökei ezt a célcsoportot célozták meg az új S-osztályos Coupé-val, de hát nincs a piacon másik autó, amely felár ellenében fényszórónként 47 darab Swarovski-kristállyal ékesítve is rendelhető.

Ráadásul nem csak díszítő funkciót látnak el ezek a csiszolt kristályok, hanem ezek irányítják a nappali menetfény és az irányjelző fénykibocsájtó diódáinak fényét ezekben a lámpákban. Ennél többet igazán nem kívánhatnak a feltűnési viszketegségben szenvedők.

A fő célcsoportot azonban a tehetős ügyfelek jelentik, akik szeretnek maguk vezetni. Ennek megfelelően az Magic Body Control nevű felfüggesztésnek továbbfejlesztett változatát kapja a kupé, amely a limuzinban megszokott finomságokon felül a kanyarba bedőlés funkciót is tudja. Amint a különböző érzékelők kanyar kezdetét jelzik a vezérlőegységnek, az legfeljebb 2,5 fokkal bedönti a karosszériát – a 30-180 km/óra közötti tartományban. Persze nem a vezetési élményt akarják növelni ezzel, hanem a komfortot. Úgy tűnik, azzal nem számolnak, hogy bárki is sportosan fog közlekedni az autóval.

Pedig képes tempós helyváltoztatásra is az autó, hiszen két darab, biturbó V8-assal indul a forgalmazás, és várhatóan innen csak fölfelé bővül majd a választék. A 4,7 literes alapmotor 455 lóerős, az 5,5 literes 585 lóerős, extraként összkerékhajtás is elérhető. A teljesítményhez hasonlóan a luxusból se szenved hiányt a Mercedes S Coupé, alapfelszerelés például a gombnyomásra elsötétíthető üvegtető, a limuzinnál feláras érintőfelület, amely segítségével könnyebb a különféle fedélzeti rendszerek vezérlése. Az ősszel kerül a kereskedésekbe a legújabb bálna-kupé.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!