A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége idén is elkészítette azt a felmérését, amelyben a tagjait kérdezi az autópiac helyzetéről, a jövőképről. E szerint a legnagyobb problémát a munkaerőhiány jelenti, ami a megkérdezettek 63 %-a nevezett legnagyobb gondnak. Gablini Gábor egy szombathelyi látogatásán szerzett tapasztalatát is megosztotta velünk: egy ottani márkakereskedő szerint a határ túloldalán 2000 eurós fizetést adnak, amelyet a hazai rezsióradíjak mellett lehetetlenség kigazdálkodni. Jelenleg sokan az alkatrészkereskedelemből és újautó-értékesítésből származó nyereségből finanszírozzák a szervizek munkabérét, de ez hosszú távon nem életképes megoldás, tehát hamarosan áremelkedés következik be a szektorban – ennek első jele volt, hogy az idei téligumi-cserét már sokkal drágábban végezték a tavalyinál a gumiműhelyek.

A négy éve emelkedő eladások mellett a kereskedések száma lényegében változatlan, 2016. nyarán 399 telephelyen 688 szalonban lehetett új autót vásárolni Magyarországon. Ha leszámoljuk a Lada márka 22 új szalonját, akkor gyakorlatilag nem változott az értékesítési pontok száma, ezen belül az Opelnél jelentős csökkenés volt tapasztalható. A felmérés részletes adatait a Gémosz weboldaláról tudják elérni az érdeklődők.

Fotó: Lővei Gergely

De nem csak ezekről a számokról szólt a Gémosz sajtótájékoztatója, itt írták alá a JóAutók.hu weboldallal az együttműködési megállapodást. A használtautó-importra szükség van, de azon belül le kellene végre állítani az ügyeskedő vállalkozásokat. Ebben a munkában lesz partner a weboldal, amely a maga részéről is ezért tevékenykedik.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!