A gyár nagyon készül már a Niva típus újjászületésére, a legendás név a generációváltással tér majd vissza a GM-Autovaz vegyes vállalattól Lada márkához, a 2018-ban bemutatott 4×4 Vision nevű tanulmány azonban sok rajongó számára csalódást jelentett azzal, hogy teljesen elvonatkoztattak a formatervezők az eredeti típustól.

Egy kicsivel több retrós elemet tartott meg Alekszander Iszajev, a gyártól független formatervező, de ő nem egyedül az orosz típus múltjából merített, hanem ahogy arra a G-Niva 2020 név is utal, a Mercedes-Benz legendás terepjáróját is felhasználta ihletként. Az apropó az volt, hogy sokáig egymás mellett készült a két típus, és a G-osztály 2018-as megújulását követően már nagyon ideje a régebb óta készülő Lada modernizálásának.

A merecedeses orr mögött olyan ötajtós utasteret képzelt el az alkotó, amelynél az ülések felett kivehető tetőpanelekkel nyitottá alakítható, mivel a hátsó ablak nem engedhető le teljesen, ebben a módban félig leengedett ablakokkal parádézik a gép – a B oszlop felső része is távozik a tetőmerevítőkkel együtt. A G-Niva 2020 belsejében a mai divatnak megfelelően csupaképernyő műszerfalat látunk, itt a régit hatásosan megidéző modern kormánykerék hivatott retrós hangulatot teremteni. Hátul a Taiga/Niva eredeti, fekvőlámpás megjelenését modernizálta Alekszander Iszajev.