Fiatal modell még a keresztmotoros BMW 1-es sorozat, ezért még várni kell a modellfrissítésére, de a mérnökök azért megtalálták a módját annak, hogy az M135i xDrive csúcsmodell vezetési élményét megnöveljék. Az áthangolt felfüggesztéssel és kormányzással pontosabb visszajelzéseket kap a sofőr, és ezzel párhuzamosan a hangélményt is megnövelték.

Megnövelték az első kerekek dőlését, így azok több keresztirányú erőt képesek átvinni, az első lengőkart immár hidraulikus szilent köti be a karosszériához, a hátsó futómű rögzítését is módosították, a rugók és lengéscsillapítók hangolása megváltozott – mindezek a változások kisebb karosszéria oldaldőlést és precízebb reakciókat eredményeznek. A hangélményt úgy javították, hogy a digitális zajaláfestést már nem a motorhoz, hanem a gázpedálhoz kötik, azaz a lábmozdulatra rögtön jön a felerősített hang. A lipcsei üzem fényezőüzemének fejlesztése jóvoltából már egyedi Individual fényezések rendelésére is van lehetőség, például olyanra, mint a képeken látható nem metál-finisű Sao Paolo Yellow.