Amíg Európában már 2022-ben megvalósítja a kínálat teljes elektrifikációját a Honda, Kínában 2030-ra kerül erre sor. Igaz, addig is szép számmal dob piacra villanyautókat, kezdetnek például itt van az e:NS1 és e:NP1 – a HR-V villanyautóról van szó, előbbit a Dongfeng Honda, utóbbit a GAC Honda kínálja majd. Kétféle hajtást kínálnak, az alapmodell 184 lóerős lesz, a csúcsmodell 204 lóerős, utóbbihoz 64,4 kWh kapacitású akkumulátort adnak; a 4,3 méteres villanyautó saját tömege 2,1 tonna.

A következő öt évben összesen 10 villanyautót dob piacra a Honda Kínában, ezek között lesz dedikált sportkocsi hátsókerékhajtással, sportlimuzin és szabadidő-autó is; a Honda mindkét kínai partnere dedikált villanyautó-gyárat épít 2024-re, az itt készülő járműveket exportálni is fogják. Akkumulátor terén a jelenlegi partner, a CATL-lel meglévő együttműködést mélyítik el.

Az új villanyautókkal párhuzamosan vezetik be az új modelleknél a Honda Sensing 360 elnevezésű vezetőtámogató rendszert, amelynél megnövelték a vizsgált terület nagyságát, a kamera mellett öt radart is beépítenek. Az ütközések megakadályozása a Honda célja, ennek érdekében például 2030-ban már az összes, a kínai piacon értékesített autójában ott lesz a Sensing 360-as rendszer, amely jelenlegi állapotában már 3-as szintű önvezetésre képes.

Mindez az újdonság kifejezetten a kínai piacra igaz, Észak-Amerikában a GM-mel kötött megállapodás alapján annak műszaki alapján dob majd piacra villanyautókat a Honda, jelenleg nem ismert, hogy ezek közül melyik jut el majd kontinensünkre.