Miután az utóbbi években a Panda Cross modell nagyon sikeres a piacon, a Fiat a kompakt Tipo modellfrissítését kihasználva ennél a modellnél is bevezeti a szabadidő-autós körítést – első körben csak az ötajtós karosszériánál. A hasmagasságot a futómű átalakításával 4 cm-rel növelik meg, ehhez hozzájön még 3 cm a széria tetősín által, a karosszéria alsó részeit műanyag burkolattal látják el.

Nagyobb a hűtőrács felülete, teljesen LED-es fényszóró kerül mellé, a lökhárító alsó részén matt króm díszek kerülnek az átalakult légbeömlők köré. Teljesen új a belső tér is, immár egységes műszerfalat kapnak a különböző karosszériaváltozatok, kisebb átmérőjű a kormánykerék, széria a digitális műszeregység, opcionálisan elérhető a UConnect 5-ös fejegység 10,25 colos képátlójú központi érintőképernyővel. Már a hátul utazók is kapnak dedikált USB-csatlakozókat.

A modellfrissítést követően csak kétféle motor lesz elérhető, a benzines az 1,0 literes háromhengeres turbó 100 lóerővel, 190 Nm-es maximális nyomatékkal. A váltóáttételt megnyújtották, 130 km/órás tempónál már csak 3200/perc a fordulatszám. Az 1,6 literes turbódízel 95 vagy 130 lóerős teljesítménnyel választható – utóbbi különösen a flottavásárlók körében kedvelt. A Fiat Tipo extralistájára felkerül a Mopar D-Fence csomagja, ami különösen nagy teljesítményű pollenszűrőt és a kontaktfelületeket (kormánykerék, váltókat, ülések) tisztító UV-megvilágítást tartalmaz.