Elsőként az Adam kapja meg az Opel új Ecotec-motorgenerációjának legkisebb tagját, az 1,0 literes, háromhengeres SIDI turbót, amely 115 lóerős teljesítménnyel kezd. Később ennél gyengébb, illetve feltöltés nélküli változata is lesz majd.

A teljesen alumínium erőforrás az ígéret szerint a legfinomabb járású háromhengeres lesz majd a piacon – például a nagynyomású benzinbefecskendező rendszert is teljesen elszigetelték a hengerfejtől, hogy annak működés közben keletkező rezgései ne rontsák a járáskultúrát, amit még az olajteknőben a főtengellyel szemben forgó kiegyenlítőtengely is javít. A jelenlegi 1,6-os, 115 lóerős szívómotorhoz képest 20 százalékkal takarékosabb az újdonság, és érdemes megjegyezni, hogy a 166 Nm-es maximális nyomatékát az 1800-4700/perc közötti fordulatszám-tartományban tudja – várhatóan az Astra is megkapja majd.

Az új motorral egy időben debütál a 220 Nm-es maximális nyomatékra méretezett új, hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó, amelynek mindössze 37 kg a tömege – ez harmadával alacsonyabb a jelenlegi ötfokozatúnál. Mindössze 37,5 centi hosszú a váltó, amelynél az I-II fokozatoknál három, a III-IV-nél kettő, az V-VI és hátramenetnél pedig egy szinkrongyűrűt használnak. A váltó hamarosan sok Opel típusban is bemutatkozik, 12-féle áttételezés, 7-féle végáttétel közül minden lehetséges típushoz meg lehet találni a megfelelőt.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!