Alapjában véve nem változott a Honda Freed nevű kompakt egyterű, persze lecserélték a megjelenést, de nem igazán izgalmas a 4,3 méter hosszú, 5/6/7 üléses jármű megjelenése, és első hallásra a technika sem. Pedig itt van a lényeg, a hibrid hajtás villanymotorja.

A Honda mérnökei a japán Daido Steel beszállítóval közösen készítették el az autóipari felhasználásra szánt (nem változik a mágnesessége a hőmérséklet-változás függvényében) újfajta, ritka földfémeket nélkülöző neodímium-mágneses villanymotort. A ritka földfémekkel az a baj, hogy földrajzilag és mennyiségben csak korlátozott számban érhető el, az alternatív hajtások terjedésével viszont minden korábbinál nagyobb igény van rájuk; erre a logisztikai problémára jelent megoldást a Honda és a Daido Steel fejlesztése.

A Honda Freed 1,5 literes benzinmotorral, illetve 1,5-ös benzines-elektromos hibrid hajtással lesz választható, utóbbi esetben Atkinson-ciklus alapján működik a belső égésű motor, és dupla kuplungos váltó van a korábbi fokozatmentes automata helyett; mindkét hajtáshoz kérhető összkerékhajtás is. Teljesítményadatokat nem közöltek, noha Japánban már rendelhető a típus, csak a szeptember 16-ra időzített forgalmazás-kezdetkor tudjuk meg a részletes információkat a Honda Freedről.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!