Az egyedi autó építők általában a következő kronológia szerint haladnak: összehoznak egy alapot, majd beborítják egy karosszériával – ami lehet teljesen egyedi, vagy épp egy híres autó utánzata. Jelen esetben mindez fordítva történik, Marc Dürscheidt egy internetes hirdetés nyomán hozzájutott az 1980-as Le Mans-i 24 órás versenyen indult BMW March M1 versenyautó műanyag karosszériájához, és elhatározta, alá megépíti az eredeti technikát.

Az üres karosszéria egyébként három nagy méretű műanyag fedelet és két ajtót jelent, egy kicsit viharvert állapotban volt az egész csomag, amely egyébként egy garázsban, a mosógép mellett felhalmozva pihent. Végül kétezer euróért cserélt gazdát a üres karosszéria, majd következett az információgyűjtés.

Csak napokkal később derült ki, milyen kincshez jutott hozzá Dürscheidt úr: a fényezés lecsiszolása után került elő az eredeti fényezés, majd korabeli fotók alapján sikerült megállapítani, hogy az 1980-as Le Mans-i March versenyautóról van szó – az egyik fényképen látható egy gyorsjavítás a jobb első sárvédőnél, a csavarok lyukai a mai napig ott vannak. Persze az évek során kalandos sorsa volt a műanyag héjnak, valaki a jobb oldalon szellőzőnyílásokat vágott az oldalfalra, és az egyik fényszórónak a helyét is kivágták – egy meglehetősen korai stádiumban félbemaradt „utcai autót készítünk a versenyautóból” projekt maradéka volt a külső héj az eladó elmondása szerint.

Amelyen azért a March istálló módosításai is felfedezhetőek: a hátsó szárnyat minden bizonnyal azért távolították el, hogy egy másik autón tovább használják, és néhány aerodinamikai elem is változott a Le Mans-i versenyautóhoz képest – ezeket még a March fényezés fedi, azaz hivatalos módosítások. Az autó újraépítéséhez jelentős segítséget nyújtott, hogy az egyik Nürburgringi hétvégén Dürschmidt úrnak lehetősége volt alaposan megvizsgálni egy March 782 Formula 2-es versenyautót, amely mindössze egy évvel készült hamarabb, és lényegében csak annyiban tér el a BMW M1 versenyautó vázától, hogy kisebb méretű.

Ez azért is volt fontos, mert a March már évekkel ezelőtt megszűnt, és nem tudni, mi lett a tervrajzokkal. Nem sokkal ezt követően a BMW Classic is meginvitálta a lelkes autóépítőt, hogy a gyűjteményükben lévő March M1-est megvizsgálhassa – több mint 200 darab fénykép készült, amelyek alapján egy ismerős mérnök számítógépen elkészítette a térváz terveit. Az alkatrészeket a finommechanikusként dolgozó Marc Dürscheidt a munkahelyén található gépeken, a szabadidejében készíti – a főnök tud alkalmazottjának hobbijáról, és ő is segít neki, ha épp ráér.

A motor beszerzése az egyszerűbb dolgok közé tartozott, egy M 635i-ből származó, 3,5 literes, 24 szelepes soros hathengeres már a garázsban van, most a tuning alkatrészek beszerzése van soron, a cél 400 lóerő elérése – a versenyautó eredetileg 470 lóerős volt. Eddig 3000 munkaóra van a projektben, és előreláthatólag még legalább ennyi ideig fog tartani az építés, amelynek a végén egy, az eredetivel összemérhető versenyautó áll majd. A távlati célok között sem szerepel az utcai használat, pályanapokon és veterántúrákon áll majd rajthoz Marc Dürscheidt BMW March M1-es autója.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért