Nagyon ügyesen gazdálkodnak a rendelkezésre álló erőforrásokkal a Ford haszonjármű-részlegének fejlesztői, a Transit SuperSportVan elkészítésekor például csak a meglévő alkatrészekből legóztak össze egy igen izgalmas kombinációt.

A legnagyobb újdonságot az jelenti, hogy ezúttal nem összkerékhajtással, hanem sima hátsókerékhajtással párosították a 3,2 literes, soros öthengeres turbódízelt, amelynek a teljesítménye változatlanul 200 lóerő. Új az is, hogy ezt az erőforrást a létező legrövidebb és legalacsonyabb karosszériába építették be.

Rövid és lapos, de a legerősebb motort kapta a Transit SSV tanulmány Rövid és lapos, de a legerősebb motort kapta a Transit SSV tanulmány

Az egészet megfűszerezték némi matrica-dekorral, egyedi felnikkel, és teljes egészében fényezett lökhárítókkal. Az eredmény az eddigi legsportosabb Transit, amely az elsőkerékhajtású, csak 140 lóerős Transit Sportvan sikeréből kiindulva igen jó eséllyel pályázik a sorozatgyártásra.