A Ford mindent beleadott annak érdekében, hogy övé legyen a legtakarékosabb kompakt autó. Egyelőre úgy tűnik, erőfeszítéseit siker koronázza, de nem biztos, hogy ez így is marad. Annak ellenére, hogy április 12-én az amszterdami AutoRAI kiállításon leleplezik a Ford Focus ECOneticet, a forgalmazása csak valamikor 2012 első félévében indul meg – addig meg léphetnek a vetélytársak is.

Az 1,6-os dízel átprogramozott változata 105 lóerő teljesítményű. A szabványos fogyasztása 3,5 l/100 km Az 1,6-os dízel átprogramozott változata 105 lóerő teljesítményű. A szabványos fogyasztása 3,5 l/100 km

Az új Ford Focus ECOnetic a nyolcszelepes, 1,6 literes TDCi új, 105 lóerős változatát kapja, amihez hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó csatlakozik. A kompakt kategóriában immár szokásosnak nevezhető fogyasztáscsökkentő csomag tartalmát – alacsony gördülési ellenállású abroncsok, optimalizált aerodinamika, motorleállító rendszer, fékenergia-visszatáplálás – vezérelt légbeömlőkkel egészítették ki.

Jobb grafikával biztat a takarékos vezetésre az új Focus generáció. Ha jól csináljuk, mi is lehetünk Eco Championok Jobb grafikával biztat a takarékos vezetésre az új Focus generáció. Ha jól csináljuk, mi is lehetünk Eco Championok

Az eredmény szenzációsan alacsony – ne feledjük, a hivatalos mérés laboratóriumi körülmények között zajlik, nem valós forgalomban – 3,5 l/100 km-es szabványos átlagfogyasztás, ami jóval alulmúlja a vetélytársak hasonló értékeit. A Golf BlueMotion 4,1 l/100 km-nél tart, az Astra 1.3 CDTI ecoFLEX 3,9 l/100 km-t tud. Kérdés, hogy lehet-e még ezek fogyasztását annyira csökkenteni, hogy a Focus szintjét hozzák.

Szebb nem, csak takarékosabb lett a Focus ECOnetic. A dízstárcsa jól áll az autónak Szebb nem, csak takarékosabb lett a Focus ECOnetic. A dízstárcsa jól áll az autónak