Jelenlegi állás szerint a Tesla Model S 70 és 90 kWh kapacitású akkumulátorral kapható, és hamarosan mintegy 3000 dollár felár ellenében elérhető lesz 75 kWh kapacitású teleppel is. Azonban most kiderült, hogy a felfrissített megjelenésű autó valójában kétféle, 75 és 90 kWh kapacitású teleppel készül, épp csak szoftveresen korlátozzák előbbinél a használható kapacitást.

A Model X számára fejlesztették ki a 75 kWh kapacitású telepet, és gyártástechnológiai okokból már csak ezt készítik, azonban a Model S számára szoftveresen korlátozzák az ügyfél által elérhető kapacitást. Amíg az árlistában az új vásárlóknak 3000 dollárt kell fizetniük azért, hogy a gyár a teljes, 75 kWh-os kapacitást felszabadítsa, a meglévő (frissítés utáni) autók tulajdonosainak 3250 dollárt kell azért fizetniük, hogy internetes kapcsolat segítségével ők is hozzáférjenek ahhoz az extra kapacitáshoz, ami a szabványos mérés alapján 31 km-el nagyobb, összesen 417 km-es hatótávolságot eredményez.

A Tesla azt is bejelentette idő közben, hogy a tervezettnél két évvel hamarabb, már 2018-ban évi félmillió autót akar gyártani. Ennek érdekében a Model 3-asból kihagyják az olyan technikai játszadozásokat, mint a Model X sirályszárnyas hátsó ajtaja, és sokkal jobban odafigyelnek majd a beszállítókra, amelyek körét lecsökkentik. Elon Musk szerint egyébként jól halad a termékminőség javítása, példának azt hozta fel, hogy a tavaly nyár óta gyártott Model X szabadidő-autónak most, tehát április 29-én készült el az első olyan példánya, amely nem igényelt a futószalag végén további javításokat.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!