A hivatalos álláspont szerint a Kínai Fejlesztési és Reform Bizottság néhány, meg nem nevezett tagja látogatást tett a Pangda Auto-nál, mindössze két nappal azt követően, hogy az autókereskedő cég előzetes szerződést kötött a Saab megmentéséről.

A Bizottság tagjai aggódnak az üzlet kimenetelével kapcsolatban. Azt ugyan támogatja a kínai kormányzat, hogy külföldi csúcstechnika felvásárlásával még gyorsabban fejlődjön az ország ipara, de azt nagyon nem szeretnék, ha megfogalmazásuk szerint „süllyedő hajóba” fektetnék be a pénzt. Szintén nem tetszik a kínai vezetésnek, hogy most, amikor a helyi gyártók összeolvadásával koncentrálódik a piac, az autóforgalmazó cégek új gyártóként akarnak piacra lépni, tulajdonképpen értelmetlenné téve a jelenlegi intézkedéseket. A kérdés tehát továbbra is megmarad: mi lesz a Saab-bal?