Ellentmondást nem tűrő megjelenést kapott a BMW M3/M4 legújabb változata, nemcsak a kupé, de a limuzin orrát is a hatalmas vesék határozzák meg, és idővel a vászontetős kabrió és a kombi is beáll majd a sorba. De nem szabad megakadni ezen a feltűnő részleten, hiszen a korábbiaknál merészebb színekkel és látványosabb felnikkel, no meg a kezdettől fogva választható M Performance kiegészítőkkel lehet tovább ingerelni a retinákat. Például az alaphelyzetben a lökhárító két sarkában elhelyezett két-két nagy átmérőjű kipufogócsövet középre, egy csokorba helyezik át a titánium sportkipufogó megrendelése esetén…

De ne szaladjunk ennyire hátra, hiszen elöl is vannak azért érdekes részletek, és most nem arról van szó, hogy a sajtóanyagban olyan megfogalmazás szerepel, mint „minden korábbinál erőteljesebben helyezi előtérbe a zabolátlan menetteljesítmény és a hátborzongatóan intenzív vezetési élmény kézzel fogható jelenlétét”. A nagy méretű vesékbe egyedi hűtőrács kerül, nagyok a légbeömlők, az első kerekek mögé szellőzőnyílások kerülnek, és természetesen magukat a kerékjáratokat is kiszélesítik. Karbonból készül a tető – ha nem rendelnek napfénytetőt –, és oldalanként két-két vaskos csövön távoznak a kipufogógázok. Akinek ez nem elég, annak ott az M Carbon megjelenési csomag.

Új fejlesztésű M sportüléseken foglalhatnak helyet az elöl utazók, extraként kérhetőek az M Carbon kagylók, amelyek kialakítása többpontos biztonsági övek használatát is lehetővé teszi. A vezetési élményt javítja még a feláras M Drive Professional rendszer, amelynél a legapróbb részletekig lehet finomhangolni az elektronikus beavatkozókat (10 választható fokozat), ki lehet elemezni a vezetői teljesítményt, és automatikus (GPS-jel) köridő-mérés is rendelkezésre áll. De nem csak a kütyüimádók lesznek boldogok, a mérnökök például háromféle hajtásláncot is kifejlesztettek, hogy minden eddiginél szélesebb vásárlóközönséget szólítsanak meg – és minden ellenfélnek legyen egy-egy közvetlen BMW konkurense.

Alapesetben az M3 és az M4 biturbó erőforrása 480 lóerő (550 Nm) teljesítményű, és hatfokozatú, kézi kapcsolású váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. Az M3 Competition és M4 Competition esetén 510 lóerőre (650 Nm) növelik a motorerőt és nyolcfokozatú automatikus váltót használnak, és 2021 nyarától utóbbi modellhez hátsókerékhajtásba kapcsolható xDrive összkerékhajtás is elérhető lesz. Nézzük a részleteket!

A 3,0 literes soros hathengeres erőforrás két turbófeltöltőt kap, amelyek külön töltőlevegő-hűtővel rendelkeznek, a benzinbefecskendezés 350 bar-os nyomással dolgozik. A 480 lóerőt 6250/perces fordulaton tudja, az 550 Nm-es maximális nyomatékot 2650-6130/perc közötti tartományban. A Competition modellnél kiegészítő motorolaj- és váltóolaj-hűtő is van, az olajozási rendszer szárazkarteres és minden körülmények között képes biztosítani a megfelelő kenést. Az 510 lóerőt 6250/perc fordulaton tudja ez a változat, a 650 Nm-es maximális nyomatékot a 2750-5500/perc fordulatszám-tartományban. A kézi kapcsolású váltóhoz fordulatszám-szinkronizálás is jár, az automatikus váltónál állítani lehet a karakterisztikát, azaz mennyire gyorsan reagáljon a vezető jobb lábának rezdüléseire a rendszer.

Szélesebb a nyomtáv, a felfüggesztés gumialkatrészei egyedi hangolásúak, elektronikusan vezérelt a lengéscsillapítás, és elöl-hátul növeli a karosszéria merevségét a motort- illetve a hidat tartó segédkeret, a fékrendszernél kétféle pedálérzet közül lehet választani. A jövőre érkező M xDrive összkerékhajtást hátsókerékbe is lehet kapcsolni, a hátsó tengelyen az elektronikusan vezérelt zárású aktív M differenciálművet használják. Mindennek a kialakításánál a versenypályán szerzett tapasztalatokat hasznosították a mérnökök, amire szükség is van a tempó ismeretében.

A 480 lóerős M3 és M4 esetén 4,2 másodpercig tart a 0-100 km/óra, 13,7 másodpercig a 0-200 km/óra gyorsulás, az 510 lóerős Competition modellnél 3,9 másodperc és 12,5 másodperc a vonatkozó időtartam. A csúcssebesség alapáron 250 km/óra, az M Driver’s Csomag megrendelésekor 290 km/órára emelik az elektronikus limitet.