Csak turbómotorokkal készül a BMW 3-as sorozata a jövőben, de a karosszéria is sokat növekedett az elődhöz képest. A hossz 93, a tengelytávolság 50 mm-rel növekedett, ehhez képest a hátul ülők lábtere mindössze 15 mm-t gyarapodott.

A csomagtér is csak 20 literrel lett nagyobb a lépcsős hátú változat esetén, azaz a nagyobb karosszériát jórészt arra használták, hogy a vonalvezetés arányai tökéletesek legyenek. A rend kedvéért kitaláltak egy új formai elemet is, nehogy összekeverjük az autót az 5-össel, mégpedig az egészen a fényszóróig nyúló veséket.

A motorkínálat kezdetben három erőforrást jelent, amelyek közül csak egy hathengeres: a 335i 305 lóerős turbómotorja. Ezen kívül van még a 2,0 literes, négyhengeres benzines turbómotor 184 LE (320i) és 245 LE (328i) teljesítménnyel. A kétliteres dízel 115 LE (216d), 143 LE (318d), 163 LE (320d Efficient Dynamics Edition) és 184 LE (320d) teljesítménnyel lesz választható. Később még az 1-esből már ismert 1,6-os benzines turbómotor is várható, és egészen biztos lesz majd 3,0 literes hathengeres dízel is, 1, 2 vagy akár 3 turbóval is, ha lehet hinni a híreknek. A hatfokozatú, kézi kapcsolású mellett nyolcfokozatú, automatikus váltó kérhető, a 20d, a 20i, a 28i és a 35i modellek xDrive összkerékhajtással is elérhetőek lesznek.

A legnagyobb újdonság egyébként a BMW 3 ActiveHybrid elnevezésű változat, amely a 3,0 literes benzinmotort kombinálja elektromotorral. A 340 lóerős rendszerteljesítményű limuzin 2012 őszétől lesz megvásárolható, szabványos fogyasztása 6,4 l/100 km. Ennél a modellnél csak némi csomagtérről kell lemondani, hiszen az akkumulátorok miatt 390 literes a hátsó rész. A csomagtér fedelét egyébként a lökhárító alatti rugdosással is ki lehet nyitni, ha netán tele lenne a kezünk a bevásárlással.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!