Amíg az előző generációs Audi S4-es motorterében kompresszorral szerelt 3,0 literes V6-os dolgozott, a most bemutatott generációnál immár turbófeltöltő pumpál levegőt a hengerekbe, a teljesítmény 333-ról 354 lóerőre emelkedett, és immár 500 Nm-es maximális nyomatékkal gazdálkodhat a sofőr.

Hétfokozatú dupla kuplungos helyett nyolcfokozatú automatikus váltót kap a limuzin és a kombi, ami a quattro összkerékhajtással 3 tizeddel fürgébben, 4,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-s tempóra. Az elektronikusan vezérelt központi differenciálmű alaphelyzetben a nyomaték 60 százalékát küldi hátra, de ez pillanatok alatt változhat a vezetési stílus és az útfelület függvényében, előre legfeljebb 70, hátra legfeljebb 85 százalékot tud irányítani a rendszer. Feláras a hátsó sportdifferenciálmű, amely oldalanként is el tudja osztani a nyomatékot, alapáras viszont az a kanyarodást segítő funkció, amely az ívbelső kerekek fékezésével növeli a forgatónyomatékot.

Az Audi S4-eshez alapáron adják az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókat, a normál A4-eshez képest 23 mm-rel került közelebb az aszfalthoz a karosszéria. Alapáron 18 colos felniket és 245/40-es abroncsokat kap a sportváltozat, felár ellenében 19 colos felnik is elérhetőek – a nagy méretű féktárcsák miatt kisebb átmérőjű felni nem szerelhető fel. Az S Line megjelenési csomagnál is nagyobb méretű légbeömlőket kap az első lökhárító, a hátsóban diffúzornak látszó betétet helyeztek el és ezüst színűek a külső tükörházak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az utastérben vegyes nappa-bőr és alcantara kárpitozást találunk, ami szürke-, vaj- és vörös színben kérhető, alapfelszerelésként adják a virtuális műszeregységet. Az Audi S4 és S4 Avant forgalmazása 2016-ban indul, vételárat és fogyasztási adatokat csak később közölnek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!