Néhány nappal az Ermini márka feltámadását követően újabb olasz sportkocsi-gyártó visszatéréséről számolhatunk be, ezúttal a híres ATS márkáról van szó. Rögtön két autóval is piacra lépnek az olaszok.

Alacsony tömegű, nagy teljesítményű sportkocsijáról volt híres a rövid életű Automobili Turismo e Sport, amely különböző források szerint 6, 8 vagy 12 autót készített – egy biztos, ma 5 példány létezéséről tudunk. Az ATS létrejötte annak volt köszönhető, hogy a Ferrari gyár több konstruktőre összeveszett Enzo Ferrarival, és kiléptek. A 2500 GT /GTS elnevezésű sportkocsi az 1963-as Genfi Autószalonon mutatkozott be, a feltámadást a 2013-as Genfi Autószalonon ünneplik.

Rögtön két autót készítenek, a Sport 1000 egy pályaautó, amelybe a vevő kéréstől függően Honda, Yamaha, Suzuki vagy MV Augusta motorkerékpár-blokkot szerelnek, kész autóként és építőkészletként is elérhető lesz majd. A másik autó a 2500 GT névre hallgat, a formáját nyolcvan beküldött pályamű közül választották ki – Gianluca Gregis dizájnja lett a nyertes. Csővázra épül az autó, üvegszálas- és szénszálas műanyagból áll a karosszéria. Középre építik be a Subaru-eredetű, a Cosworth által 550 lóerősre növelt teljesítményű négyhengeres turbós boxermotort, a saját tömeg nem éri el az 1 tonnát.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!