Az MST Cars a Motorsport Tools és a Great British Sport Cars együttműködésében támadt fel a két első Ford Escort generáció, egészen pontosan újra gyártani kezdték a hosszmotoros alapot, amelyre aztán a vásárló kérésének megfelelően az első (kutyacsont) vagy a szögletesebb második generáció külsejét építik rá. Az ügyfél döntheti el, hogy közúti vagy rali-specifikációban akarja az autóját, illetve kerékjárat-szélesítéseket is kérhet.

Alapesetben 2,5 literes Duratec szívómotor kerül a kocsi orrába, de lehetőség van korhű rali-erőforrások vagy bármiféle egyéb motor (legyen helye) beépítésére is, a váltó az utcai autókban H-séma alapján kapcsolható hatfokozatú egység, a raliautókba szekvenciális váltót szerelnek. Az Atlas szállítja a hátsó hidat, a felfüggesztésben Bilstein, Reiger vagy Öhlins lengéscsillapítókat használnak, a fékrendszert az AP Racing készíti. Fontos eltérés az eredeti vagy felújított autókhoz képest, hogy az újjászületett Ford Escort CANbus rendszerű elektromos rendszerrel rendelkezik.

Jelen állás szerint havi egy autó összeszerelésére van kapacitása a Ford Escort MkI és MkII-t visszahozó műhelyeknek, az árak nettó 65 ezer fontról indulnak, a felső határ pedig a csillagos ég, hiszen bármilyen kívánságot meg tudnak valósítani.

https://www.facebook.com/MSTCars/videos/651653075930791/