Az 1978-ban született olasz Luca Betti hosszú versenyzői pályafutásra tekinthet vissza, az évek során megalapította a Kimera nevű versenyistállót, amely a 70-es és 80-as évek Lancia raliautóira specializálta magát. Eközben került kapcsolatba a Lancia 037-essel, és felismerte, hogy jelentősen javítani lehet a konstrukción a közelmúlt fejlesztéseivel; a munkából kivette a részét Claudio Lombardi is, aki anno kifejlesztette a Lancia kompresszoros-turbós négyhengeresét.

Kimera Automobili márkanéven készítik az EVO37 elnevezésű utcai autót, amelynél tiszteletben tartották az eredeti konstrukciót, de ahol csak lehetett, javítottak rajta. Az eredetinél hosszabb és szélesebb lesz az autó, a vázszerkezetet erősebb acélból készítik és több helyen is merevítik, az utascella is stabilabb az eredetinél. Megtartják a körben kettős keresztlengőkaros felfüggesztést, a lengéscsillapítókat az Öhlins szállítja. A karosszériát már nem üveg-, hanem szénszál-erősítésű műanyagból készítik, nagyobb átmérőjűek a kerekek.

Ahogy az eredetinél, úgy a Kimera EVO37-nél is az Italtecnica által gyártott 2,1 literes négyhengeres blokkot használnak, megtartják a kettős kompresszor-turbó feltöltést, azonban a közelmúlt fejlesztéseinek köszönhetően a blokk már 500-600 lóerő teljesítménnyel bír. Ez az erő ötfokozatú váltó közbeiktatásával jut el a hátsó kerekekre, a lassulásról Brembo fékrendszer gondoskodik – felár ellenében karbon-kerámia tárcsák is elérhetőek.

A Kimera Automobili mindössze 37 példányt épít az EVO37-esből, a közönségpremierre a Goodwood FOS-on kerítenek sort, az első példányt pedig szeptemberben adják át megrendelőjének. A vételár egyedi igények és karbon-kerámia fékrendszer nélkül 480 000 euró.