A technika jelenlegi állása alapján úgy tűnik, hogy a tüzelőanyagcella lehet a megoldás az elektromos autók újratöltési problémájára – ennél a megoldásnál az történik, hogy a fedélzeten lévő erőmű üzemanyagát tankolja az ember a benzin/gázolajhoz hasonlóan alig pár perc alatt. A Toyota nagyon azon van, hogy ezen a téren is piacvezető legyen, nemrég ideiglenesen felszabadította a témában lévő szabványait a technológia terjedésének elősegítésére. Kínában pedig két éves munkával elkészült az első tüzelőanyagcellás villamos, amely nem igényel felsővezetéket és 3 perc alatt lehet újratölteni a tartályait.

Egy tankolással mintegy 100 km-es távolságot képes megtenni a jármű, azaz amelyet a South Rail Corporation tulajdonában lévő Sifang cég készített. Két éven át dolgoztak a mérnökök a technikai problémák megoldásán, hiszen nem volt elég egyszerűen csak egy nagyobb méretű tüzelőanyagcellát készíteni – egyelőre a kínaiakon kívül senki nincs a világon, aki ekkora méretben képes lenne működképes tüzelőanyagcellát gyártani. Kínában átlagosan 15 km hosszúságú egy villamosvonal, egy tankolással három fordulót tud biztonsággal teljesíteni a jármű, amelynek csúcssebessége 70 km/h. Az utastérben 380 ember fér el, ebből 60 ülőhely. Kínának égető szüksége van a városi levegő tisztítására, hiszen 2014-ben azok 90 százalékában meghaladta a szennyező anyagok szintje a WHO által megállapított határértékeket. Az új villamossal könnyebb lehet a hálózat bővítése, hiszen csak a síneket a remízt kell megépíteni, nem kell a felsővezeték hálózattal foglalkozni.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!