Amíg nem volt hivatalos a BMW M5-ös, addig mindenki legalább 580 lóerős teljesítményt jelzett előre, de voltak olyanok is, akik egyenesen a 600 lóerős határ áttöréséről beszéltek. Nekik biztos csalódás a végleges, 560 lóerős teljesítmény. Mindenki másnak azonban így is hatalmas előrelépés, a 100-ra gyorsulás időtartama például a korábbi 4,7 másodperc helyett csak 4,4 másodpercig tart.

Az erőforrás egyébként az 5-ös sorozathoz jelenleg is választható 4,4 literes V8-as biturbó, amelynek a teljesítményét megnövelték. Az 560 lóerő mellett említést érdemel a 680 Nm-es maximális nyomaték is, ami ráadásul dízeleket alázó, 1500-as percenkénti fordulaton mérhető. Ezzel egyébként továbbra is hétfokozatú váltó harcol, de immár dupla kuplungos egység. Az Egyesült Államok számára újra lesz hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó, ami hozzánk legfeljebb szürkeimport útján jut majd el.

Európában 7 fokozatú, dupla kuplungos váltót kap a BMW M5, az Egyesült Államokban megmarad a hatfokozatú, kézi váltó opció Európában 7 fokozatú, dupla kuplungos váltót kap a BMW M5, az Egyesült Államokban megmarad a hatfokozatú, kézi váltó opció

A végsebesség magától értetődően a politikailag korrekt 250 km/óra, de a BMW M Drivers Package segítségével politikailag inkorrekt 305 km/órás sebességre képes felgyorsulni az überszedán. A 200 km/órás tempót 13 másodperc alatt éri el az M5. A Nürburgringen nyolc perc alá szeretnének menni az autóval, a hivatalos kísérlet még nem történt meg, így pontos köridő nincs.

Nesze neked dízel: 680 Nm 1500/percnél Nesze neked dízel: 680 Nm 1500/percnél

Amit még tudunk: a szabványos átlagfogyasztás 9,9 l/100 km, ami laboratóriumi körülmények között reális, a valóságban inkább optimista érték. Különösen ha az M differenciálmű tudását gyakran kihasználja a sofőr.

Nagyobb, nehezebb, de gyorsabb is elődjénél az 560 lóerős M5-ös Nagyobb, nehezebb, de gyorsabb is elődjénél az 560 lóerős M5-ös