A szintén a Volkswagen konszernhez tartozó MAN szakemberei a Rheinmetall céggel közösen igazították a katonaság elvárásaihoz az Amarok pickupot, de csak a karosszériát.

Műszakilag javarészt megfelel a civil változatnak az Amarok M (Military), azaz a 2,0 literes 122 vagy 180 lóerős TDI motor hajtja, utóbbihoz 8 fokozatú automatikus váltó is kérhető. Egyedüli megkötés, hogy a katonai változat csak 4Motion összkerékhajtással kérhető, nincs belőle hátsókerekes változat. Új a felfüggesztés, alapvetően nem változott semmi, de sokkal nagyobb teherbírásúak az egyes elemek, és nagyobb a hasmagasság is, a 16 colos felnikre terep abroncsokat szerelnek. A vonóhoroggal nem lehet lakókocsit vontatni, hiszen az NATO szabvány szerinti.

Rögtön többféle szerepre is felkészítették a haszonjárművet, az egyszerű, zöldre festett (és strapabíró belsővel ellátott) békebeli járműtől a géppuska-állvánnyal felszerelt, álcafényes változatig terjed. A dupla fülkés változatban négy, teljes menetfelszereléssel utazó katona fér el. A páncélozásról nincs információ, de minden bizonnyal legalább az utastér padlója alá beraktak pár extra kevlár és acéllemezt.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások