Felfegyverezték a VW Amarokot

2012. június 12. (kedd)

Az Eurosatory 2012 kiállításon bemutatkozott a Volkswagen Amarok katonai változata.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A szintén a Volkswagen konszernhez tartozó MAN szakemberei a Rheinmetall céggel közösen igazították a katonaság elvárásaihoz az Amarok pickupot, de csak a karosszériát.


Műszakilag javarészt megfelel a civil változatnak az Amarok M (Military), azaz a 2,0 literes 122 vagy 180 lóerős TDI motor hajtja, utóbbihoz 8 fokozatú automatikus váltó is kérhető. Egyedüli megkötés, hogy a katonai változat csak 4Motion összkerékhajtással kérhető, nincs belőle hátsókerekes változat. Új a felfüggesztés, alapvetően nem változott semmi, de sokkal nagyobb teherbírásúak az egyes elemek, és nagyobb a hasmagasság is, a 16 colos felnikre terep abroncsokat szerelnek. A vonóhoroggal nem lehet lakókocsit vontatni, hiszen az NATO szabvány szerinti.

Rögtön többféle szerepre is felkészítették a haszonjárművet, az egyszerű, zöldre festett (és strapabíró belsővel ellátott) békebeli járműtől a géppuska-állvánnyal felszerelt, álcafényes változatig terjed. A dupla fülkés változatban négy, teljes menetfelszereléssel utazó katona fér el. A páncélozásról nincs információ, de minden bizonnyal legalább az utastér padlója alá beraktak pár extra kevlár és acéllemezt.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Felfegyverezték a VW Amarokot

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2015/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Peugeot 208, Seat Ibiza, Honda Civic Type-R, Toyota Avensis, Volkswagen Sharan
  • Volkswagen Buggy
  • Teszt: BMW 228i Cabrio, Mercedes-Benz CLA 200 CDI Shooting Brake, Fiat Dobló Panorama 1.6 Multijet, BMW R 1200 R
  • Szerviz: fékteljesítmény növelése
  • Használt autó vásárlói szokások

Időjárás

Budapest

derült
35 °C
18 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?

Autómotor Piactér