Az első Mustang generációból készült a Shelby GT350-es, amely aztán 2006-ban tért vissza optikai tuningcsomagként a kínálatba, a 4,6 literes V8-asnál a sportkipufogó miatt nőtt 25 lóerővel a teljesítmény. Aztán szép lassan elkezdték fokozni az autót a Shelby szakemberei, ma meg már ott tart a GT350-es, ahol pár éve a GT500-as, azaz 500 lóerő a teljesítménye.

A Ford mérnökei felelősek az új, 5,2 literes V8-as szívómotorért, amely a korábbi 5,0 literes Coyote továbbfejlesztése. Pontos teljesítményadatokat még nem árultak el, csak annyit mondanak, hogy a nagy fordulatszámon dolgozó erőforrás teljesítménye meghaladja az 500 lóerőt, nyomatéka az 540 Nm-t. Azt mondják, hogy hétköznapi és versenypályás használatra egyaránt alkalmas jármű az új Shelby GT350-es, azonban utóbbihoz nem árt gondosan összeválogatni az extrákat.

Alapáron hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval adják a kupét, azonban a motorolaj- és váltóolaj-hűtő a feláras Track Pack csomag része. A normál Mustanghoz képest csökkentették a hasmagasságot, megnövelték a nyomtávot, feszesebb rugókat és elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókat használ a felfüggesztés. Elöl hat-, hátul négydugattyús nyergekkel dolgozó Brembo fékrendszert kap alapáron az összes Shelby GT350. Könnyen fel lehet ismerni az újdonságot, hiszen az A oszlop előtt teljesen új a karosszéria, az utastérben például azért hagyták el a króm díszeket, nehogy az azokon megcsillanó napfény megzavarja a versenypályán száguldó sofőrt.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!