Ünnepélyesen megnyitotta első, az európai kontinensen lévő gyártóüzemét a kínai BYD márka. Európában nem a plug-in hibrid és elektromos személyautókkal, hanem az elektromos autóbuszokkal és teherautókkal lépnek piacra. A Komáromban ünnepélyesen felavatott gyárra 2015-2018 között összesen 20 millió eurót (6,2 milliárd Ft) költenek, jelenleg 32 alkalmazottja van.

Fotó: Lővei Gergely

Mire az első fázis építése befejeződik, már 300 munkás lesz, akik két műszakban évi 400 járművet fognak gyártani, elsősorban a kontinentális Európa igényeit elégítik ki. De nem csak kész járműveket készítenek itt, az alvázakat innen szállítják majd a meglévő nagy-britanniai és a nemsokára megnyíló, Párizs melletti Beauvais-ban létesülő második európai BYD autóbuszgyárba.

9000-nélkezdődik a piros mező a villanymotoros BYD autóbusz fordulatszámmérőjén…

Kezdetben városi és távolsági közlekedésre szánt elektromos autóbuszokat fognak készíteni, másodikként villanymotoros targoncákat kezdenek gyártani, végül a villanymotoros kisteherautó megjelenésével lesz teljes a magyarországi BYD gyár termékpalettája. Öt épület van a komáromi telephelyen, a központi iroda mellett egy akkumulátor-tesztelő és karbantartó központ, egy minőség-ellenőrző-, egy összeszerelő és egy fényezőüzemből épül fel a 66 ezer négyzetméteres telephely.

A BYD cég jelenleg 30 európai nagyvárossal áll szerződéses kapcsolatban – van, ahol már közlekednek elektromos autóbuszai, van, ahol a tesztelésről állapodtak meg, és van, ahol már az adásvételi szerződéseket is megkötötték –, ezeket fogják majd a három európai gyárban készülő autóbuszokkal kiszolgálni. A komáromi üzem szerelőcsarnokának túlnyomó része még üresen áll, ahogy az új munkásokat felveszik, úgy bővítik majd folyamatosan a kapacitást, idén 40 jármű előállítása szerepel a tervben.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!