Teljesen új, de azért mégsem. Az alapvető konstrukciós elgondoláson – az ülések között/alatt T alakban elhelyezett akkumulátor-csomag, négyhengeres benzines szívómotor és 2 villanymotor hajtja az első kerekeket – nem változtattak a General Motors mérnökei a Chevrolet Volt kábeles hibrid esetén, de minden egyes rendszert továbbfejlesztettek.

Például a formatervezőknek már megengedték, hogy ne csak szuper-áramvonalas, de tetszetős legyen a megjelenés, egy kicsit játszanak a lemezekkel, miközben a négyajtós sportkupé-sziluett változatlan. Az Egyesült Államokban fontosnak számító változás, hogy immár 1,5 literes négyhengeres benzines a belső égésű motor, aminek már elég normál – arrafelé 87 oktán – a benzin, nem kell a drága szupert – értsd 91 oktán, ami Európából már kikopott – tankolni. Így is lehet csökkenteni az üzemeltetési költségeket… Az akkumulátor kapacitását megnövelték, a kormány mögött elhelyezett váltófülekkel tudja befolyásolni a sofőr, hogy mekkora mértékű motorféket (energia-visszatáplálás) akar használni. Apró, de fontos részlet, hogy immár megvilágított a töltőkábel-csatlakozása, ami sötétben nagyban megkönnyíti a töltést. Ennél részletesebben a jövő héten, a Detroiti Autószalonon esedékes világpremier alkalmából tudunk majd meg a Chevrolet Volt-ról. Az Opel Ampera bemutatkozására várhatóan a Frankfurti Autószalonig kell majd várnunk.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!