A tervek szerint egy-két éven belül megjelenik a közutakon a retrós megjelenésű, akkumulátoros-elektromos ID. Buzz nevű modell, azonban már fél évszázada is készített hasonló járművet a Volkswagen. Egészen pontosan prototípus-szinten készítettek pár darab átalakított Transportert, amelyeknél a motortér előtti alsó rakteret leválasztva helyezték el az akkumulátort.

Az 1972-es Hannoveri Kereskedelmi Vásáron mutatták be a prototípust, majd közületek számára készítettek utólagos átalakítással néhány példányt, hogy azokat a gyakorlatban is teszteljék. A nemrég megtalált és a gyár műhelye által felújított példányt 1972-ben építették, és 1978-ban került a berlini csatornázási művekhez, akik még akkumulátor-cserélő állomást is üzembe helyeztek, amelynek segítségével 5 perc alatt lehetett cserélni a lemerült telepet.

A 21,6 kWh kapacitású akkumulátorral 85 km körül alakult a hatótávolság, a Bosch által készített villanymotor csúcsteljesítménye 43, tartós teljesítménye 21 lóerő, a maximális nyomaték 160 Nm. Még energia-visszatermelés is van, amely a fékpedál lenyomására lép működésbe. Lehet, hogy a korabeli benzines modellek nem voltak fürgék, de a tömegük nem érte el az 1,2 tonnát, miközben az akkumulátoros-elektromos Transporter tömege 2,2 tonna, így nem csoda, hogy a 75 km/órás csúcssebességét is csak hosszú nekifutásra képes elérni.