Fél évszázad után visszatér a leghíresebb bérautó

2016. március 23. (szerda)

Csak használtan vásárolhatják meg majd a rajongók a 2016-os Ford Shelby Hertz GT350-H-t, de korábban bérautóként kipróbálhatják azt.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Amikor a hatvanas évek közepén hirtelen minden amerikai vállalat izomautókat dobott piacra, a Shelby a Hertz autókölcsönzőn keresztül tette elérhetővé a Shelby GT350-est, így a reménybeli vásárlók akár egy hétvégére-hétre is elvihették kipróbálni az autót. Persze nem próbaútra vitték a gépeket a bérlők, sokkal inkább gyorsulási versenyekre, majd hétfőn visszaadták a legyilkolt gépet - kopott gumival és néha nem a saját motorjával, hiszen a nagy teljesítményű V8-ast kiszerelték, és egy hétköznapi Ford blokkot tettek a helyére.


Most ezzel semmire nem mennek majd az ügyfelek, mert a 2016-os Ford Shelby Hertz GT350-H valójában nem egy Shelby GT350-es, hanem egy normál Mustang GT kicsit megvadítva. Az 5,0 literes, V8-as blokkhoz nem nyúlnak, a kipufogórendszert a katalizátor után cserélik le, hogy hangosabb legyen a V8-as bugyborékolása – új motorvezérlő programot írnak, még nem véglegesítették a teljesítményt, de legfeljebb pár lóerővel lesz erősebb a gyárinál a bérautó.

Az átalakítások egyébként kozmetikai jellegűek, a teljes bodykit mellett szellőzőnyílásokkal rendelkező motorháztető, hátsó spoiler kerül a karosszériára a jellegzetes arany versenycsíkokkal feldobott fekete fényezés mellett, a kerékjáratokba 19 colos felnik kerülnek négyévszakos Michelin Pilot sport abroncsokkal. Nem spórolnak a jelvényekkel és egyéb grafikai elemekkel, amelyeket mintegy húsz helyen alkalmaznak a karosszéria külsején és belsején.

A Ford 140 darab Shelby Hertz GT350-H-t épít, mindet automatikus váltóval látják el, és ezeket a kocsikat a Hertz Adrenaline Collection programján belül, kiválasztott Egyesült Államokbeli repülőtereken lehet majd kibérelni. Azt még nem árulták el, mennyi lesz a napidíj, de várhatóan népszerű lesz majd az ügyfelek körében az autó.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Fél évszázad után visszatér a leghíresebb bérautó

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 1 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK
időrend: növekvő | csökkenő
  • 1. Hanyes 2016. március 24. 22:41

    Nem fél évszázad után tér vissza, hanem most fél évszázados. A 2006-os évtől is elérhető volt az akkor gyártott Mustangból Shelby GT-H verzió, kizárólag a Hertz autókölcsönzőn keresztül, sőt 2007-tól nyitott tetős változatban is kölcsönözhették.

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Fél évszázad után visszatér a leghíresebb bérautó


    Nem fél évszázad után tér vissza, hanem most fél évszázados. A 2006-os évtől is elérhető volt az akkor gyártott Mustangból Shelby GT-H verzió, kizárólag a Hertz autókölcsönzőn keresztül, sőt 2007-tól nyitott tetős változatban is kölcsönözhették.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér