Aszimmetrikus kialakítású lett a Jaguar F-Type belseje, ezért a britek nem is kétszemélyes, hanem 1+1 személyes autóként emlegetik. És akkor még ott vannak a csak szükség esetén felbukkanó középső légkiömlők…

A karosszéria hossza 4,47 méter, a szélesség 1,92 méter, az alacsonyság 1,3 méter, a tengelytávolság 2,62 méter. Teljes egészében alumínium a felépítmény, a kettős keresztlengőkaros futóművek is könnyűfémből készültek – a legkönnyebb F-Type 1597 kg-ot nyom, a legnehezebb 1665 kg-os.

Három erőforrással indul a piaci bevezetés, az alapváltozatban a 3,0 literes kompresszoros V6-os 340 lóerőt/450 Nm-t tud, 5,1 másodperc alatt futja a 100-at, 260 km/óra a végsebesség. Az S modellben már 380 lóerő/460 Nm a teljesítmény, ez már 4,9 másodperc alatt sprintel 100-ra, és 275 km/h a vége. A legforróbb az F-Type V8 S, amelybe az 5,0 literes, kompresszoros V8-ast szerelik 495 lóerő/625 Nm teljesítménnyel. Ez 4,3 másodperc alatt gyorsul 100-ra, és 300 km/óra a végsebesség.

Közös elem a nyolcfokozatú automatikus váltó, érdekes módon csak az S modellekhez adnak önzáró differenciálművet, a V6-os hagyományos, mechanikus darabot, míg a V8 S esetén elektronikusat. 2014-ben érkezik a Jaguar F-Type Coupé.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!