Nem a szabadpiac számára készül a kínai Hongqi, azaz Vörös Zászló autógyár új modellje, az óriásterepjáró, hanem kifejezetten az állami vezetők számára. Az álcázatlan prototípust például nem a gyárban, hanem az egyik hivatalos szemlét követően fényképezték le, amikor a megrendelők meggyőződtek arról, a terveknek és elvárásaiknak megfelelően megy-e a fejlesztés. A képek pedig az xcar.com.cn weboldal segítségével kerültek ki a világhálóra.

Egy meglehetősen konzervatív megjelenésű karosszériát látunk, ennél még baltával is lehet izgalmasabb formát faragni. Ezzel próbálják palástolni a jármű méreteit, a karosszéria 5,2 méteres hosszúságú, szélessége tükrök nélkül 2,1 méter, magassága 1,9 méter, a tengelytávolsága pedig 3,06 méter. A Hongqi P504-es terepjárót egy új fejlesztésű, 4,0 literes, V8-as biturbó hajtja 381 lóerővel, amihez 8 fokozatú automatikus váltó csatlakozik. A hírek szerint 8,1 másodpercig tart majd a 100-as sprint – és várhatóan lesz majd páncélozott kivitel is, ami jó pár tonnával megdobja a saját tömeget, és lelassítja a reakciókat. Nagyon nem kell majd sprintelnie a járműnek, hiszen a veszélyeztetett személyeket szállító példányok mellé rendőri kíséret is jár majd.

Meglepő módon nem csak a hátul utazók kényelmére ügyeltek a Hongqi mérnökei, a műszerfalon is csak csupa nemes anyagot látunk – alumínium, bőr, hasított bőr és nyomokban egy kis fa. A második sorról nincs túl jó fénykép, épp csak annyit látunk, hogy ott két darab fotelt helyeztek el, a kettő között meg méretes konzol magaslik. A nagy egyenlőség közepette bizony az elvtársaknak nem kell lemondani majd az élet örömeiről, ha a 2016 elejétől rendelhető Hongqi P504-es terepjáróban utaznak majd.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!