Mind a mai napig népszerű a klasszikus Mini, ezért a Jaguarból Aston Martint építő David Brown Automotive nevű brit cég úgy gondolta, nem nyúl a külső megjelenéshez, miközben kívül-belül teljesen felújítja az autót – leszámítva azt, hogy az eredeti hátsó lámpákat lecserélik.

Valójában a fémig lecsupaszított karosszériáról eltüntetik a feleslegesnek ítélt peremeket, több merevítőt is beépítenek, mielőtt modern korrózióvédelemmel és fényezéssel látják el azt, amelyet egy, a mai autókéval összemérhető hatásosságú hangszigetelés követ. Az 1275 köbcentis motorokat is darabokra szedik és teljesen felújítják, az eredetinél mintegy 50 százalékkal nagyobb a teljesítménye, ami 78 LE/123 Nm-t jelent, a váltó marad az eredeti, négyfokozatú, kézi kapcsolású.

Már a bejutással kezdődik az érzékelhető modernizálás, hiszen kulcsnélküli rendszert kapott a Mini Remastered nevű alkotás. Az utastérben rögtön szembetűnik a változás, teljesen új műszerfalat kap az autó, amelynek tetején ott a 7 colos képátlójú érintőképernyővel rendelkező fejegység, ami navigáció mellett mindenféle kütyükapcsolódási lehetőséget kínál. Alatta láthatjuk a légkondicionálóhoz tartozó szellőzőket.

Moto-Lita sportkormányt markol a sofőr, a kerékjáratokban a klasszikus Mini-felniket látjuk – igaz, nem 10, hanem 12 colos átmérővel –, extraként kérhető a négykerék-tárcsafék, illetve 1300 köbcentisre növelt lökettérfogatú, 98 lóerős motor is. Minden, a David Brown Automotive által készített Mini Remastered egyedi darab lesz, igaz, rögtön két 25 darabos limitált szériával nyitnak, az egyik a Monte Carlo raliautókat idézi, a másik pedig Café Racer stílusú – persze a bőrkárpit vagy a kontrasztos díszvarrás színét ezeknél is a vásárló szabja meg.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!