Ezeknek a márkáknak és modelleknek vannak a leghűségesebb vásárlói az USA-ban

2016. február 2. (kedd)

A Forbes az Experian tanácsadó segítségével mérte fel, az Egyesült Államok piacán mennyire márka/típushűek a vásárlók.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Az autógyártók ádáz harcot folytatnak a vásárlókért, ezen a téren különösen büszkék azokra a számokra, amelyek azt mutatják, mennyi vásárlót tudnak tartósan magukhoz láncolni a termékeikkel, azaz hány visszatérő ügyfelük van. Az Egyesült Államokban különösen a nyolcvanas évek óta tartják nagyon fontosnak ezt a mutatószámot azért, mert akkor tarolták le a piacot a külföldi – jellemzően japán – gyártók, és azóta folyik különösen kiélezett harc az ügyfelekért.


Az amerikai gyártók erőfeszítései ellenére a leglojálisabb vásárlói (67,7 %) a Subaru márkának vannak, de szorosan követi a második helyen a Ford (66,7 %), majd a Mercedes (65,1 %) következik. Az autójukat részletre vásárlók lojálisabbak (69 %) a márkájukhoz, mint azok, akik készpénzben fizetnek (56,9 %), az Experian megjegyzi, hogy rekord-magas, 27 százalékos azoknak a magánembereknek az aránya, akik részletre veszik autójukat. Ez annak köszönhető, hogy a gyártók által kidolgozott konstrukciók egyre kedvezőbb feltételeket biztosítanak, mert az éveken át a márkakereskedéshez kötött ügyfelet nagyobb valószínűséggel tartják meg.

Márkahűség az USA piacán (2016)

Subaru, 67.7 %
Ford, 66.7 %
Mercedes-Benz, 65.1 %
Toyota, 63.5 %
Kia, 63.2 %
Hyundai, 61.3 %
Nissan, 61.1 %
Chevrolet, 60.7 %
Lexus, 60.7 %
Honda, 59.9 %

Az érem másik oldala, hogy vannak olyan autómárkák és modellek, amelyeket élből elutasítanak az ügyfelek. Sokan egyszerűen valami újra vágynak az előző autójuk után, azért szakítanak mindenképpen az addigi márkával. A válaszadók 55 százaléka a műszaki hibák miatt vált, 17 százalék úgy nyilatkozott, a megbízhatatlanság miatt zártak ki a választásból márkát. A megbízhatatlansági előítéletek alapján az USA-gyártók termékeit (24 %), az európai márkákat (13 %) és az ázsiai márkákat (12 %) hanyagolják a vásárlók. A megkérdezettek 59 százaléka szerint egyébként a legfontosabb döntési szempont az autó megjelenése, és ugyanez elmondható arra is, miért nem az adott autó mellett dönt valaki, azaz elriasztja a megjelenés (31 %). A potenciális vásárlónak nem tetsző belső tér a megkérdezettek 18 %-ánál kizáró ok.

Típushűség az USA piacán (2016)

Range Rover, 48,2 %
Mercedes Benz S-osztály, 46,6 %
Lincoln MKZ, 44,8 %
Mercedes-Benz 2500 Sprinter Van, 44,8 %
Nissan Leaf, 44 %
Ram 1500, 42,9 %
Lexus RX 350, 42,7 %
Hyundai Genesis, 42,5 %
Kia Soul, 42 %
Subaru Forester, 41,1 %

Azzal magyarázható, hogy az egyes típusok iránti hűség sokkal alacsonyabb, mint a márkahűség, hogy az évek során sokszor eltérő autót választanak a vásárlók aktuális életkörülményeiknek megfelelően, például nagyobb autót választanak, ha gyermekük születik, és kisebbre váltanak, ha azok már kirepülnek a házból.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Ezeknek a márkáknak és modelleknek vannak a leghűségesebb vásárlói az USA-ban

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér