A végső formatervhez vezető természetes folyamat, hogy a gyárak egymással versenyeztetik formatervezőiket. Az UAZ gyárnak az állami NAMI intézet is segít az új, önhordó karosszériás 3170-es típus fejlesztésében, hiszen annál olyan elemeket is felhasználnak majd, amely a Kortezs-projekt keretében az orosz államfőnek fejlesztett járműveknél is szerephez jutnak. Alekszej Marfin és Andrej Szuhanovszkij alkotásai ezek az egymástól csak kis mértékben eltérő tervek, mindketten az UAZ-nál dolgoznak formatervezőként. A hírek szerint a Pininfarina is kivette a részét a munkából, de azt nem tudni, mekkora mértékben – amíg a külsőből kétfélét jegyeztek be a védjegyhivatalban, addig a belső térből csak egyfélét, valószínűleg ez az olaszok munkája.
uaz2
Az önhordó karosszériával, körben független felfüggesztéssel rendelkező autó tervezésekor a következő keretszámokat határozták meg: 4,6 méteres hossz, 1,9 méteres szélesség és 1,8 méteres magasság. A hírek szerint csak benzines motorokat terveznek – várhatóan gyári földgázas kivitel is lesz majd –, az alap egy 2,5 literes négyhengeres lesz 150 lóerővel, felár ellenében 2,3 literes turbót kínálnak 170 lóerővel. Ezek nem új erőforrások, hanem a kilencvenes évek második felében a Volga GAZ-3110-es számára fejlesztett motorok, amelyeket a szigorúbb károsanyag-kibocsájtási előírásokhoz igazítanak.
uaz3
A hírek szerint a kínai Beijing autótól vásárolnak majd automatikus váltókat is, és azt se lehet kizárni, hogy a kínaiaktól nagyobb teljesítményű benzines turbómotorokat is szereznek majd. A tervek szerint csak 2020-ban dobják piacra az UAZ-3170-est, az orosz autópiac összeomlása miatt ugyanis befagyasztották a fejlesztést, az eredeti tervek szerint 2017 végére fejezték volna be a mérnöki munkát, ezt követte volna a prototípusok megépítése és a tesztelés.

uaz4

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!