Ez az Opel új elektromos autója – a márkajelzéstől eltekintve

2016. január 7. (csütörtök)

A Chevrolet Bolt villanymotoros autó 320 km-es hatótávolságot ígér, és a Genfi autószalonon már Opel megjelenéssel is megismerhetjük majd.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Úgy tűnik, a General Motors megállapodott a Yamahával, így végül mégis Bolt néven dobják piacra az új fejlesztésű elektromos autóját, amely sokak szerint igazi mérföldkőnek számít, hiszen ez lesz az első, megfizethető típus több, mint 200 mérföldes, azaz 320 km-es szabványos hatótávolsággal.


A Las Vegas-i CES szórakoztatóelektronikai kiállításon debütált a kompakt egyterű, ahol egyelőre csak az autó létének örülnek, a műszaki adatokról nem nagyon közöltek információkat, a hatótávolságról is csak annyit mondanak, hogy az meghaladja a 200 mérföldet. Most sokkal inkább az autó elektronikájának különleges funkcióit ismertetik, várhatóan a jövő héten, a Detroiti Autószalon alkalmával már pontos számokkal szolgálnak majd.

A navigációs rendszer például aktuális forgalmi, időjárási és terepinformációk alapján választja ki az ideális útvonalat, illetve ezeket az értékeket figyelembe veszi a hatótávolság számolásakor. A hatótáv-para ellen azzal a funkcióval védekezik az autó, hogy ha fogytán az energia, jelzi, pontosan milyen messze van a legközelebbi néhány töltőpont. Érdemes lesz egyébként töltőkábelen éjszakáztatni az autót, mert olyankor reggel az előre beállított hőmérsékletű utastér várja majd a használót, haladás közben csak szinten kell tartani a klímát, ami kevesebb energiafelhasználást jelent.

A kormány mögötti fül meghúzásával menet közben extra nagyságú motorfékhatást, azaz energia-visszatermelést lehet elérni, ezt a funkciót a Cadillac ELR hibridből vették át. Teljesen újfajta Bluetooth kapcsolatot fejlesztettek, amely kevesebb energiafelhasználással kapcsolódik az utasok kütyüjeihez. A legjobban talán mégis az a funkció javítja az energiafelhasználást, amely a különböző felhasználók vezetési stílusát hasonlítja egymáshoz, vagy épp ugyanazt a sofőrt próbálja rávenni a még takarékosabb haladásra.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Chevrolet Bolt a különféle USA kormányzati ösztönző támogatások után 30 ezer dollár (8,7 millió Ft) alatti indulóárral kerül majd a kereskedésekbe, viszonyításként a Nissan Leaf indulóára ugyanilyen feltételekkel 29 010 dollár. A GM egyébként igyekszik előre bebiztosítani a Bolt piacát is, pár nappal ezelőtt megállapodást kötött a Lyft nevű autómegosztó szolgáltatóval, amelynek értelmében USA-szerte olyan központokat hoznak létre, ahonnan a Lyft sofőrök fix havidíj ellenében vihetnek el autó épp olyankor, amikor szükségük van rá– a villanymotoros Chevrolet Bolt lesz ez a flottaautó.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Ez az Opel új elektromos autója – a márkajelzéstől eltekintve

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér