A VPK konszern alapvetően a harcjárműveket készít, például a Tigr nevű páncélozott terepjárót, vagy épp a nálunk is használt BTR páncélozott csapatszállítót, de lánctalpas járműveket készítő üzeme is van. Most a Bauman Egyetem kutatóival közösen alig két év alatt álltak elő a Strela, azaz Nyíl nevű terepjárójukkal, amivel hamarosan az orosz fegyveres testületeknél rendszeresített UAZ 469-es – parancsnoki UAZ – modellt akarják felváltani.

A gyors fejlesztés annak köszönhető, hogy nem teljesen új fejlesztésű autóról van szó, hanem lényegében a meglévő Gaz Sobol 4×4-es összkerékhajtású haszonjármű technikáján cserélték le a karosszériát olyanra, ami jobban megfelel az esetleges harcászati célokra. A Gazella Next teherautó fülkéjét hátrébb tolták, így könnyebb a hozzáférés a motorhoz, ami harctéren fontos szempont. Nem nyúltak az alvázhoz, az elöl független, hátul merevtengelyes felfüggesztéshez, és marad a Cummins 2,8 literes turbódízele (149 LE/360 Nm) is, műszakilag a legnagyobb változás, hogy öt- helyett hatfokozatú a kézi kapcsolású váltó – ez is a Gaz terméke, de ők csak hátsókerékhajtású kisteherautóba építik.

Az első prototípus duplafülkés pickup lett, könnyen levehető fekete platóborítással, természetesen szimplafülkés változatban is készül majd a jármű, és várhatóan lesz kombi változat is. Utóbbival inkább a civil piacot célozzák, mert a 2,7 tonna saját tömegű, 3,5 tonna össztömegű pickuppal/terepjáróval a civil piacon is megjelennek; a VPK várhatóan a katonai kiviteleket gyártja, a civil modellek a Gaz-nál készülhetnek. Vlagyimir Putyin 2019-ben kérte az orosz hadiipari cégeket, hogy modernizálják a termékeiket lehetőség szerint a civil piacon is versenyképes termékekkel, a darabszámnövelés fajlagosan csökkentheti a haditechnika fenntartási költségeit.