A Honda az új Civic Type R fejlesztésekor azt a célt tűzte ki mag elé, hogy a Nürburgring Nordschleifén az övék legyen a legfürgébb, elsőkerekes autó. Idő közben a Seat Leon Cupra 280-as lett a csúcstartó ebben a kategóriában 7:58,4 másodperccel, de a Renault június 16-án minden bizonnyal átveszi a vezető helyet ebben a versenyben. Pontos információt csak akkor árulnak el, de addig is itt van a megfelelő autó, a Mégane RS 275 Trophy.

Tíz lóerővel emelkedett a 2,0 literes benzines turbómotor teljesítménye, amiben jelentős szerepe van az Akrapovič által kifejlesztett titánium kipfugórendszernek – a könnyebb lélegzés nem annyira a lóerőszámban, mint a gyorsabb gázreakcióban jelentkezik. A Michelin külön ehhez az autóhoz készített egy speciális Pilot Sport Cup 2 abroncsot, a Cup felfüggesztésen felül Öhlins állítható lengéscsillapítókat is kap az autó – ezek egyébként azonosak azzal, ami a Mégane N4-es raliautón is bevetésre kerülnek.

Módosítottak az aerodinamikai csomagon is, no meg feltűnő matricákat is kapott a karosszéria, hogy könnyen fel lehessen ismerni a csúcstartót. A nagyközönség először a 2014-es Goodwood FOS-on találkozik majd az autóval, és ott vehetik majd alaposan szemügyre a piros varrással díszített Alcanatara-bevonatú Recaro kagylóüléseket, illetve a könnyűfém váltógombot. A bemutatkozással egy időben rendelhető lesz a Renault Mégane RS 275 Trophy, de az első példányokat csak októberben szállítják majd le.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!