Ez a Citroën villanymotoros szuperautója?

2016. február 15. (hétfő)

Az Exagon Motors manufaktúra segítségével dobja piacra a DS márka akkumulátoros szuperautóját: 0-100 km/h 3,4 s.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A Citroën épp azon van, hogy a prémium piacon megszilárdítsa a DS márka helyzetét, és ehhez minden eszközt hajlandóak bevetni, például a német, brit és japán konkurenciánál hamarabb akarnak piacra lépni egy teljesen elektromos szuperautóval. Ez pedig már készen is van, még az év vége előtt kereskedelmi forgalomba kerülhet.


Nem új fejlesztésről beszélünk, hivatalosan egy másik francia autógyártóval kollaborál a DS annak érdekében, hogy annak villanymotoros autóját a saját neve alatt piacra dobja. Az utóbbi években csak a Magny-Cours városában székelő Exagon Motors volt képes versenyképes konstrukciót kerékre állítani, szóval igen nagy a valószínűsége annak, hogy a Furtive e-GT elnevezésű sportkocsit fogják majd a DS márka szalonjaiban forgalmazni.

A villanymotoros sportkocsi karbon utascellájához elöl-hátul alumínium segédvázak csatlakoznak, ezek egyben a gyűrődőzónák is. A hajtásról két darab, egyenként 201 lóerős Siemens villanymotor gondoskodik, a rendszerteljesítmény 402 LE/516 Nm – tartósan, a rövid ideig elérhető csúcsteljesítmény értékét nem közölték. Az 53 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorról azt állítják, 3000 töltési ciklus (nagyjából 10 év használat) után csak kapacitásának 20 százalékát veszíti el.

Kifejezetten az Exagon Furtive e-GT számára fejlesztette ki a Beringer cég a nagy teljesítményű fékrendszert, ami elöl 380 mm-es tárcsákat és 6 dugattyús nyergeket, hátul 360 mm-es tárcsákat és 4 dugattyús nyergeket használ, és akkor még ott van az energia-visszatermelés is; 1,2 G-s lassulást tud produkálni az autó. A 100 km/órás tempót 3,5 másodperc alatt éri el, csúcssebessége elektronikusan korlátozott 250 km/h. A PSA konszern számára egyébként nem ez lenne az első, átmárkázott villanyautó, hiszen nemrég debütált a Citroën e-Méhari, ami nem más, mint egy átrajzolt megjelenésű és átnevezett Bolloré Bluesummer.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Ez a Citroën villanymotoros szuperautója?

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér