A kaliforniai formatervező-központtal közösen készítette el a Nissan brazil forgalmazója az Extrem nevű tanulmányt, amely egy olyan olcsó szabadidő-autó, amelyet kifejezetten a dél-amerikai országnak szánnak, és jövőre már be is indítják a sorozatgyártását.

A hivatalos indoklás szerint azt szerették volna megmutatni, hogy egy olcsó autó is lehet divatos, a valóságban inkább csak megijedtek a Juke fogadtatásától, és inkább készítettek egy teljesen új karosszériát. Ezen érezhető, hogy a Nissan GT-R és a 370 Z volt az ihlet, de egyébként is jól néz ki a SÃo Paolói Autószalonon kétajtós karosszériával bemutatott autó.

A felépítmény hossza mindössze 3,85 méter, a szélesség 1,765, a magasság 1,53 méter, a tengelytávolság 2,45 méter – egy számmal kisebb a Juke-nál a Nissan Extrem, így akár az európai kínálatban is lenne helye, ha úgy döntenek, nálunk is forgalmazzák majd. A forma mellett a műszaki tartalom is izgalmas, hiszen az 1.6 DIG-T turbómotort szerelték a tanulmány motorterébe, a váltó fokozatmentes automata – a sorozatgyártású autónál első- és összkerékhajtással is elérhető lesz a hajtómű.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!