Noha a világautónak számító Mondeo padlójára épül, az S-Max egyterű második generációját csak Európában fogják forgalmazni, ennek megfelelően csak az itteni vásárlók visszajelzései alapján módosítottak rajta. Az ok prózai: ha az Egyesült Államokban valaki 7 embert akar szállítani, akkor az nagy autót vesz, Kínában a központi egy gyermek politika miatt meg nincs szükség tágas családi járművekre.

Az egyik legfontosabb változást azt jelenti, hogy az ügyfelek panaszaira reagálva leegyszerűsítették a középkonzolt, megszüntették a korábbi gomberdőt, és egy hatalmas érintőképernyő jelent meg itt. De a mérnökök nem adták fel harc nélkül a küzdelmet, a kevesebb gombért cserébe egy kicsit félrevezetik az embert. Amit első pillantásra klímakonzolnak néz a használó, az valójában a rádió két hatalmas méretű tekerője, a szellőzés beállításait apró, mélyre helyezett gombok nyomogatásával lehet elvégezni – reméljük, jól működik majd az automatikus vezérlés, és nem kell állandóan az útról lenézve itt matatni. A középkonzolról száműzött kapcsolók egy jelentős része egyébként a kormánykeréken landolt.

A technológia tekintetében minden olyan aktív és passzív biztonsági felszerelést megkap az S-MAX, amit csak a Ford nyújtani tud, és ezt még kiegészítik parkolósegéddel, gombnyomásra a padlóba hajtható második- és harmadik üléssorral. Gyerekjáték lesz majd az utastér átrendezése, egyébként meg – extraként – felkészítik a legújabb kütyükkel való együttműködésre is az autót, ezen felül a műszerfalba épített központi kijelző is képes lesz eltérő képet mutatni a vezetőnek (például navigáció térképet) és az utasnak (filmet). Ami ma csak létezik, az ott lehet a fedélzeten annak érdekében, hogy az egész család évezze az utazást.

A műszaki tartalomról majd valamikor a jövő évre várható forgalmazás kezdetéhez közelebb árulnak majd el részleteket, de nagyot nem tévedünk, ha az 1,5 és 2,0 literes benzines turbómotort (160 és 240 LE) és az új 2,0 literes dízelt (120, 150 és 180 LE) jósoljuk. Jövő nyáron kerül majd a kereskedésekbe az új Ford S-MAX.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!