Még 2013-ban indult el az a munka, amely most vezetett arra az eredményre, hogy a Ford Magyarország a régiós központ szerepen túlnőve európai, illetve globális adminisztratív központ szerepét látja el. Molnár Viktor, a Ford regionális igazgatója és Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter nyitották meg a Ford legújabb Üzleti Szolgáltató Központját, ahol az Európát, Afrikát és a Közel-Keletet kiszolgáló csapatok működnek majd.

A program keretében ebbe a budapesti tudásközpontba kerül át Európa összes Ford-piacának számos pénzügyi, gyártástervezési, termékmanagement, marketing kontrolling, és after sales funkciója, valamint számos globális, a világ 41 piacát kiszolgáló feladatkör is, mint pl. a CAPEX tervezés vagy a nagyon fontos beszállítói fejlesztés és minőség-ellenőrzés. A Fordnak a jövőben három HR irodája lesz globálisan, Mexikóban, Indiában és Budapesten, ez része annak a folyamatnak, hogy a gyár az üzleti hatékonyság javítása érdekében átalakítja európai szervezetét – kontinensünkön hazánkban lesz a legnagyobb adminisztratív központ. Öt évvel ezelőtt még 161 dolgozója volt a Fordnak, számuk az idei év végére hatszázra emelkedik, és mire az új iroda átveszi a feladatait, több mint hétszázan lesznek.

“Az új budapesti Ford Üzleti Szolgáltató Központ megnyitása egy 2013-ban elkezdett hosszú folyamat legújabb lépése, amelynek során a magyarországi központban dolgozó jól képzett, motivált, több nyelvet beszélő, diplomás magyar munkavállalók teljesítményét és szaktudását elismerve a Ford egyre több európai és globális funkciót hozott Magyarországra,” nyilatkozta Molnár Viktor, a Ford regionális igazgatója.