Hatalmas sikere van Japánban a Note e-Power és Serena e-Power, előbbi például a szigetország legnagyobb darabszámban értékesített típusa lett az elektromos hajtás jóvoltából. A rendszer lényege, hogy az akkumulátort nem konnektorról lehet tölteni, hanem a kocsi orrába épített benzinmotor hajt egy generátort, tankolni benzinkúton lehet pár perc alatt, és nincs rászorulva az ember a manapság még hiányos töltő-infrastruktúrára. Európában 2022-ben jelenik meg az első ilyen Nissan, minden bizonnyal az új generációs Qashqai és/vagy X-Trail lesz az úttörő.

Addig is a Genfi Autószalonon leleplezett IMQ tanulmány mutatja az e-Power hajtásban rejlő lehetőségeket, ami egy 340 LE/700 Nm rendszerteljesítményű, összkerékhajtású szabadidő-autót jelent. Persze ennyi energiát nem képes egyszerre termelni az 1,5 literes, turbós benzinmotor, de a puffer-akkumulátorból pár pillanatig ki tud jönni ennyi energia, ami egy-egy kiadós gyorsulásra bőven elég. Kifejezetten ehhez az autóhoz készített intelligens abroncsokat a Bridgestone, a 22 colos felnikre szerelt gumik a nyomásról/hőmérsékletről/tapadásról/kopásról küldenek információt az autó elektronikájának, amely így ezekkel korrigálva utasítja az elektronikus beavatkozókat – ne csak a mai rendszerekre gondoljunk, hanem az önvezető technológiára, ahol igenis fontos az ilyen információ.

A műszerfal meghatározó eleme a 84 centi széles monitor, a középkonzol feletti kis kijelző az otthona a digitális segédnek. A ProPilot önvezető rendszer is ott van a fedélzeten, kiegészítve az I2V elnevezésű technológiával, utóbbi az autó utasai számára láthatatlan dolgokat teszi láthatóvá, például térfigyelő kamera képével belát a kanyaron túlra, de arra is használható, hogy stresszmentes útvonalat tervezzen nekünk az autó.