Kétségkívül egyedi az Európának szánt Great Wall kisautó. Leszámítva a Toyota Yarisos oldalfalat Kétségkívül egyedi az Európának szánt Great Wall kisautó. Leszámítva a Toyota Yarisos oldalfalat

Nem kell sokat gondolkozni azon, vajon melyik meglévő autó ihlette meg a kínai Great Wall autógyár tervezőit legújabb modelljük megalkotása során. Az oldalajtókra nézve egyértelmű, hogy a hamarosan leváltásra kerülő Toyota Yaris volt az ötletadó. A Voleex döbbenetes orra azonban könnyen feledteti mindezt.

A Phenom tanulmány esetén még reménykedhettünk abban, hogy nem gondolták komolyan a V alakú, három-három függőleges króm csíkból álló hűtőrácsot, de a Bolognában bemutatott szériaváltozat, a Voleex rácáfolt erre. Változatlan formában került sorozatgyártásba az autó, aminek a méretei is nagyon yarisos: hossza 3,81, szélessége 1,71, magassága 1,54 méter, a tengelytávolság 246 centi.

Inenn nézve látszik a legjobban, melyik autót koppintották Inenn nézve látszik a legjobban, melyik autót koppintották

A forgalmazása 2011 tavaszán indul tízezer euró alatti áron, ezért a pénzért ABS-t, ESP-t, hat légzsákot kap majd az olasz vásárló, és egy 1,3 literes, tizenhat szelepes, 92 lóerős négyhengerest. Felár ellenében 1,5 literes, szintén 16 szelepes, 104 lóerős négyhengeres választható, később fokozatmentes automatikus váltóval és egy saját fejlesztésű, 1,5 literes, háromhengeres turbódízellel is bővítik a választékot. A Great Wall a Voleex-szel bebizonyítja, hogy igenis komolyan gondolja az európai piac meghódítását. Kérdés, hogy a magyar forgalmazó kínálatában megjelenik-e az új kisautó, vagy nálunk továbbra is csak a haszonjárműveket maradnak a kínálatban.

Tanulmányként még elmegy az ilyen orr. De szériában? Tanulmányként még elmegy az ilyen orr. De szériában?