Ettől az autótól fél az Aston Martin, de miért? Sokkal gyorsabb és exkluzívabb az övéinél...

2016. január 13. (szerda)

A VLF Force 1-es sportkocsi egyfelől nem úgy néz ki, mint egy Aston Martin, másfelől meg sokkal gyorsabb a brit manufaktúra autóinál.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Ahogy a tegnap bemutatott VLF Destino, úgy a Force 1-es sportkocsi se teljesen saját fejlesztés, csak ennél az autónál nem a technikát, hanem a karosszériát alakították át alaposan. Egy Dodge Viper rejtőzik a feltűnő vonalvezetésű műanyag karosszéria alatt.


Azzal kezdődik a nagy átalakítás, hogy teljesen szétszerelik a Vipert, majd szénszál-erősítésű műanyagból sütött karosszériaelemeket építenek rá, és közben a motort is tuningolják. A 8,4 literes lökettérfogatú szívó V10-es teljesítménye klasszikus tuningfogások alkalmazásával a széria 645-ről 745 lóerőre (6100/percnél) emelkedik, a maximális nyomaték 865 Nm (5000/percél). Alapáron marad a 6 fokozatú, kézi kapcsolású váltó, de mivel egyedi igények alapján készülő luxusautóról van szó, felár ellenében 6 fokozatú automatikus váltót is lehet kérni, amelyet a kormány mögötti kapcsolófülekkel is lehet vezérelni.

Nem részletezik a dolgot, szóval valószínűleg mindkét váltóval 3 másodpercig tart a 0-96 km/h sprint, az elérhető csúcssebesség pedig 350 km/h. A saját tömeg 1538 kg, de ez változhat annak függvényében, milyen kialakítást kér a megrendelő az utastérbe. Például a Detroiti Autószalonon megmutatott példánynál nem spóroltak a hasított bőrrel, és a két ülés között – strapabíró bőrszalaggal biztonságosan rögzítve – két palack pezsgőt is elhelyeztek; csak aztán óvatosan a kinyitással az autó képességeinek próbálgatása után.

A VFL Force 1-es limitált modell, mindössze 50 példány gyártását tervezik jelenlegi formájában – később még egy ugyanekkora, nyitott tetős széria várható -, az alapár 268 500 dollár (78,3 millió Ft), de ez változhat annak függvényében, mik a megrendelő vágyai.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Ettől az autótól fél az Aston Martin, de miért? Sokkal gyorsabb és exkluzívabb az övéinél...

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér