Ha szigorúan a szám alapján nézzük, akkor az újjászülető 8-as sorozat lesz a BMW csúcsmodellje, hiszen mind a 7-es, mind az X7-es alatta marad – no nem tudásban, hiszen ugyanazt az építőkészletet használják az autók. A 8-as kupét kifejezetten azoknak az ügyfeleknek készítik, akik saját maguk akarják vezetni autójukat.

Hosszú (4843 mm), széles (1902 mm) és lapos (1341 mm) a karosszéria, ehhez 2822 mm-es tengelytávolság tartozik, az első sajtófotókon-videón a látványosabb, M Sport megjelenési csomaggal szerelt változatot látjuk, de biztosak lehetünk abban is, hogy a normál kivitel se lesz sokkal szerényebb. Carbon-csomaggal tovább lehet fokozni a megjelenést, és külön extraként kérhető karbon tető is, ami eddig csak az M-es modellek sajátja volt.

A műszerfalnál igyekeztek minimalista környezetet teremteni a formatervezők, hogy semmi ne vonja el a sofőr figyelmét az útról, épp ezért csak a középkonzol aljára került dekorbetét. Alapfelszerelés az ülések és a műszerfal, valamint az ajtókárpitok bőr borítása. Felárasak a szélesebb állítási tartománnyal rendelkező sportülések. A második sorban két ülőhelyet találunk, a fejtámasz a támla domborításában merül ki; ez a rész leginkább arra használható, hogy bővítse az ember az alaphelyzetben 420 literes csomagteret.

Első körben 4,4 literes V8-as biturbóval (530 LE/750 Nm) és 3,0 literes hathengeres biturbó dízellel (320 LE/680 Nm) lesz megvásárolható a 8-as kupé, és olyan összkerékhajtással, ami a hátsó kerekeket favorizálja (az M850i-nél elektronikusan vezérelt zárású hátsó differenciálmű is van a fedélzeten), a váltó minden esetben nyolcfokozatú automatikus. A 20 colos felnikre szerelt 245/35 és 275/30 méretű abroncsokat kifejezetten az M850i-hez fejlesztették, így nem csoda, hogy ez a változat mindössze 3,7 másodperc alatt sprintel 100 km/h-ra, a 840d 4,9 másodperc alatt futja meg a 0-100 km/h sprintet.

A felfüggesztés annyiból tér el a CLAR építőkészletre épülő többi személyautótól, hogy nagyobb kerékdőlést adtak a mérnökök a kupénak, hogy kanyarban és onnan kigyorsításnál stabilabb legyen a futás; szintén ezt a célt szolgálja a piaci bevezetéskor az alapfelszerelés részét képező összkerékkormányzás is. Felár ellenében érhető el az aktív oldaldőlés-szabályozás.

Jövőre számos újdonságra számíthatunk az újjászületett 8-as sorozatnál, a kupét követi majd a vászontetős kabrió és a négyajtós Gran Coupé karosszériaváltozat, és a több mint 600 lóerős M8-as érkezése is biztos. A választékot kisebb teljesítményű, illetve csak hátsókerékhajtású változatok is gyarapítják majd, ahogy a dingolfingi üzemben felfut a termelés.